Třinec (od podhůří až k centru)

náměstí T. G. Masaryka
Třinec
Délka trasy: 40km

Třinec se nachází v blízkém sousedství Českého Těšína, samotné centrum je od Těšína vzdáleno přibližně 10km. Je to město s přibližně 37 tisíci obyvateli a s jeho okolními částmi je dost rozsáhlé. Město leží hned pod Beskydami a patří pod něj dokonce i Javorový vrch s výškou téměř 1000 m n. m. První historická písemná zmínka pochází z roku 1444. Město Třinec je významným průmyslovým a společenským centrem regionu, na jehož území sídlí jeden z největších hutních podniků v České republice - Třinecké železárny. Založení Třineckých železáren v roce 1839 se stalo jedním z hlavních mezníků historie obce a širokého okolí. Četná naleziště železné rudy, dostatek vodní energie a zdánlivě nevyčerpatelné zásoby dřeva v Beskydech vytvořily dobré podmínky pro vzik železáren, které zaměstnávájí velkou část obyvatel regionu. To ale samozřejmě vede ke zhoršení ovzduší v okolí železárem. Hlavně na kole kde se na vás někdy i prach lepí. Stačí však vyjet za město a hned se dýchá líp
Stojí za návštěvu
Dominantou Třince je Javorový vrch, ze který jde vidět do dalekého okolí i na celé město Třinec. Můžete využít lanovku nebo klidně vyjet na kole. Za vidění stojí také Třinecké železárny. V Třinci se také nachází jedna z nejmodernějších hokejových hal Werk aréna, ve které sídlí úspěšný klub HC Oceláři Třinec. V samotném Třinci moc zajímavostí není ale v okolí je krásná krajina Beskyd.
O trase
Trasa vede kolem těšínské přehrady, která ale není moc vhodná ke koupání. Za přehradou se projede pod mostem do slepé ulice ale kola tam projedou. Pokračuje se rovně přes hlavní silnici a u hřbitova vpravo. Když se dojede na konec ulice tak se dáte vlevo a po malém sjezdu čeká první větší stoupání na Žukov. Když se dostanete až navrchol tak se naskytne panorama Těšína a vidíte celé město pod sebou. Po Žukově se pokračuje sjezdem dolů do Vělopolí kde určitě stojí za zastávku a odpočinek penzion U strhaného klempíře. Po dalším sjezdu do centra Vělopolí následuje další náročné stoupání, po kterém je další sjezd a dostáváme se do Střítěže. Ve Střítěži se jede rovně přes hlavní silnici a dále přes koleje. Dále se jede po rovině do Smilovic. Po Smilovicích se jede ještě kousek rovně a je tu další stoupání, tentokrát do Gut (které jsou už součástí Třince). Hned po vystoupání do Gut nás čeká odbočka vlevo, sjezd a znova stoupíní na stejnou úrověn. To už se dostáváme pod Javorový vrch, na kterém můžeme vidět vysílač. Dále už žádné velké stoupání nečeká, po rovině se dostaneme přes Oldřichovice do Třince.
Zpáteční trasa je zaslouženým odočinkem. Vede po hlavní silnici do Těšína a je po rovině. Jediná nevýhoda je, že se jede kolem Třineckých železáren a je tam dost prachu. Ale určitě stojí za to je vidět zblízka.
Třinec, v pozadí Javorový vrch
e-mail: Piwik123@seznam.cz
Name
Comment
Or visit this link or this one