skokanské můstky
Délka trasy: 40km
rozhledna na Čantoryji
O Nýdku
Nýdek je typická horská obec v údolí Slezských Beskyd. Rozkládá se na úpatí tajemné hory Čantoryje při hranicích s Polskem. Obec má téměr 2000 obyvatel. Nejvyšším bodem obce je hora Čantoryje 995 m n. m. Nejstarší písemná zmínka o obci pochází z roku 1456. Největší rozvoj obce nastal v první polovině 19. století, kdy také významně vzrostl počet obyvatel. Příčinou byla zvýšená těžba železné rudy, jejíž ložiska zde byla objevena počátkem roku 1770.
Stojí za návštěvu
Když budete v Nýdku určitě se vyplatí navšívit horu Velkou Čantoryji s rozhlednou. Z Nýdku na ni vede naučná Rytířská stezka. Zajímavosti v Nýdku jsou také skokanské můstky, na které můžete i vyšlapat protože jsou volně přístupné. Nýdek se nachazí v krásném horském prostředí takže je na výběr velké množství tras a vrcholů.
O trase
Jede se po hlavní silnici z Těšína do Třince kolem Třineckých železáren. Za železárnama se na kruhovém objezdu pokračuje rovně a dostáváme se na cestičku kolem řeky. Přes lávku po pravé straně přes řeku se dostaneme na druhou stranu břehu a pokračuje po poklidně asfaltce mezi rodinnými domym, řídíme se značením cyklotrasy č.10. Po pár obočkách se dostáváme ke kolejím a mostu přes řeku. Za mostem se pokračuje po poklidné cestě pořád rovně až do Bystřice, kde se dostaváme na frekventovanější cestu do centra Bystřice. Na kruhovém objezdu se odbočuje doleva a po této cestě se dostaneme až do Nýdku. Z Nýdku můžeme dále pokračovat například na Čantoryji po Rytířské stezce.
Mapa trasy
e-mail: Piwik123@seznam.cz
Name
Comment
Or visit this link or this one