Javorový vrch

Vrchol Malého Javorového
Délka trasy: 57km
Výhled z vrcholu na Těšín a okolí
O Javorovém
Javorový vrch je nejbližší pořádná hora na kterou jde vyjet na kole z Českého Těšína. Vede na něho asfaltová cesta z Tyry, takže pro ty co nemají kola na terén a chtějí vyjet na pořádný kopec je Javorový ideální. Vrchol Malého Javorového, kde vede asfaltová cesta se tyčí do výšky 947 metrů. O kousek dál je vrchol Velkého Javorového ve výšce 1032 metrů, tam už ale vede jen blátěná cesta s velkými kameny. Název "Javororvý" je podle javorů, které tvořily podstatnou část svahů kopce.
Na vrcholu Malého Javorového se nachází turistická chata z roku 1895, sjezdovka, odletová plocha paraglidingu, stanice horské služby a o kousek dál i lanová dráha z Oldřichovic do výšky 890 m n. m.
Z vrcholu se nabízí krásný pohled na celé Těšínsko.

O trase
Na Javorový se dá dojet více cestami. Volím jednoduchou trasu po rovině přes Ropici po menší cestě kde nejezdí moc aut. Na tuto cestu se dá dostat z Těšína přes svibici a dále kolem nádraží v Ropici po cyklostezce, která vede k autobusové zastávce Ropice centrum a tam se odbočí doprava pod železniční most. Pokračuje se pořád rovně po rovince až do Střítěže, kde se přejede hlavní cesta a pokračuje se po cestě do Smilovic na Řeku. V lese před Řekou je most s odbočkou na Guty a začíná první stoupání na rozehřátí do Gut. Z Gut se pokračuje po cyklotrase 56 až do Oldřichovic a bude to ještě lehce nahoru a dolů. V Oldřichovicích můžou někteří zmožení cyklisté nasednou na jednosedačkovou lanovku kde se dá vzít i kolo a počkat na své kolegy nahoře. Kolegové budou pokračovat dále až k restauraci Black Cavallino kde se odbočí doprava a pokračuje se po cestě, která vede až k Javorovému. Dole u prvního parkovitě je ještě poslední občerstvení a pokračuje se kolem řeky dále. Za druhým parkovištěm je rozcestí tak tam se držíme vpravo a zahajujeme stoupání k vrcholu které je dlouhé 4,5 kilometru.

Výhled na vedlejší kopce a Frýdecko
Zpáteční trasu jsem vybral jednoduchou na odpočinek. Z Javorového se sjede dolů a kolem restaurace Black Cavalinno se pokračuje rovně po cestě směrem k Třinci až k hlavní cestě. Ta se přejede a za restaurací Napoleon se odbočí doleva. Pokračuje se pořád rovně kolem tesca až do centra Třince. Přejedou se semafory rovně a na kruháči za centrem doleva. Teď už jen rovně kolem železárem po hlavní do Těšína.
Pohled z Těšína na Javorový v dešti
e-mail: Piwik123@seznam.cz
Name
Comment
Or visit this link or this one